מצא אותנו ב-Google+
צרו איתנו קשר לקבלת שירות
אישי ומקצועי
03-7520829
מלאו פרטיכם
אני מאשר/ת קבלת מידע
שלח

איך לעצב אתר מרשים?

איך לעצב אתר מרשים שיחזרו לבקר בו שוב ושוב
עיצוב אתרים כמו גם עיצוב ממשק משתמש מקבלים יותר משמעות בעידן החדש, ובצדק. כיום, עסקים הופכים להיות יותר מודעים למטרות, לרצונות ולשאיפות של הלקוח, ולומדים לשים אותן במקום הראשון - למלא אחריהן כדי שהגולש ייצא מסופק מהחוויה שלו באתר ואולי, בסופו של דבר, הגולש יהפוך ללקוח.

בעת עיצוב אתר צריך לזכור מהי המטרה – על האתר להיות מונע על ידי המטרות של הגולש (שהוא הלקוח הפוטנציאלי) ולא על ידי המטרות של העסק. הגולש מחפש אחר פיתרון כלשהו ל"בעיה" – בין אם הוא תר אחר הליכון כושר, אופניים, עיצוב לוגו, טלביזיה או צבע לשיער – הוא מונע על ידי המטרות שלו, ושלו בלבד. אם האתר לא יצליח לספק לו את אותו הפיתרון, או שהאתר נראה כאילו לא יוכל לספק את הפיתרון, או אף אם האתר "דוחף" את הפיתרון בצורה אגרסיבית ולא נעימה - הגולש יעבור לאתר אחר, ויהיה לקוח של ספק אחר.

מידע נוסף אודות נגישות וידידותיות למשתמש באתרי אינטרנט תוכלו לקרוא באתר איגוד האינטרנט העולמי (w3c).

רושם ראשוני נקבע בשניות הראשונות של הביקור באתר, ולכן צריך לשמור על כמה כללים של עיצוב אתרים כדי לשמור על הגולש באתר וגם לשמור על עניין ולגרום לו לחזור שוב ושוב.

שמירה על כבוד הגולש וכבוד האתר
כתיבת תוכן אתר בשפה עממית הכוללת סלנג, למשל, יכולה להישמע כמו משהו נחמד ונגיש – אבל רוב הגולשים (אלא אם מדובר באתר הפונה לנוער) בדרך כלל לא אוהבים שפונים אליהם כ"אחי, בוא תראה איזה מבצע יש לנו בשבילך". אתר אינטרנט צריך לייצג את העסק בכבוד אבל יותר מכך – הוא צריך לתת כבוד לגולש.

תוכן מושך ומעניין
על תוכן האתר להיות מזמין ורלוונטי לגולש. צריך לנסות לתת לגולש את הפיתרון הטוב ביותר עבורו בדרכים יצירתיות. לתת לגולש מידע בצורה מרתקת ולא "יבשה". לעשות שימוש בתמונות מושכות ולא "רגילות" (כאלו שחוזרות על עצמן באתרים רבים). מצד שני לא להכביד בתמונות כדי שטעינת האתר תהיה קצרה ככל הניתן – לגולשים אין סבלנות, וטעינה ארוכה תגרום להם לסגור את הדף ולעבור הלאה.

עיצוב אתרים הפונים לגולש בשפתו
בעת עיצוב האתר (וגם בעת כתיבת התוכן השיווקי), יש לפנות לגולש בשפה שהוא "מכיר ולא בשפה "גבוהה" מדי או "נמוכה" מדי. צריך להתאים את עיצוב האתר ואת התוכן שלו לקהל היעד של העסק, כדי שימשוך (וישאיר) את הקהל המתאים. למשל – עיצוב "מגניב" לא מתאים לאתר עורכי דין, עיצוב "מרובע" ומוקפד לא יתאים לאתר של משחקי פלאש.. וכדומה.

שמירה על GUI נכון
עיצוב ממשק משתמש נוח וידידותי הוא אחד מהנושאים החשובים ביותר בעת עיצוב אתר (אלא אם מבנה האתר נקבע מראש בעת האפיון). בכל אתר צריך לשמור על ניווט נוח, הדגשת נושאים חשובים, כפתורים בולטים עם הנעה לפעולה, צבעים אחידים לאובייקטים בעלי תפקוד זהה (ושונה לאלו עם תפקוד שונה) ועוד, כאשר הכול מותאם להתנהגות קהל היעד הרלוונטי לעסק. עיצוב אתרים נוחים, מושכים ומעניינים מובילים לגולשים מרוצים ובסופו של דבר – לעסקים מרוצים.