מצא אותנו ב-Google+
צרו איתנו קשר לקבלת שירות
אישי ומקצועי
03-7520829
מלאו פרטיכם
אני מאשר/ת קבלת מידע
שלח

שני טיפים לקידום האתר - תגי rel ותג title

1. תג Rel - רלוונטיות הקישור:
תג "rel" מתייחס לקישורים, ומתאר את מטרת הקישור ויעדו. כידוע קישורים הם בעלי משקל כבד מאד בכל הקשור לקידום האתר בכל מנועי החיפוש ובפרט גוגל. לינקים יכולים להפנות לדף באתר, לאתר חיצוני או לקובץ מסויים (למשל: מסמך PDF או תמונה). תג ה "rel" מסייע למנועי החיפוש להבין את מטרת הקישור.

מס' דוגמאות נפוצות לשיומוש בתג "rel":


  • Rel=nofollow - תג זה בא כדי לחסום ממנוע החיפוש מלעבור דרך קישור זה. ישנם קישורים שאנחנו מעדיפים שלא יהיו קריאים למנועי החיפוש (למשל: קבצי מערכת, תוכן שלא נרצה שיתאנדקס במנוע החיפוש כמו אזור באתר בבנייה וכד'). אולם בפועל מנועי החיפוש לא באמת נחסמים ולא ניתן להבטיח כי דפי אלו לא ייסרקו ויקראו ע"י מנועי החיפוש. בהקשר לקידום אתרים לעיתים מקדם האתר ירצה לקשר לאתר מסויים אך לא להעניק לו "כוח קידומי" ולא ירצה להוריד מהכוח הקידומי של האמוד המקשר (זליגת PR) ולכן ישים בקישור את התג. אך מבדיקות שערכנו עולה כי גם נתון זה אינו וודאי ב 100% וגם כאן נראה כי מנועי לפעמים כן נותנים כוח לקישורים אלו ויש הסוברים שאפילו יותר מאשר קישורים רגילים. 
  • Rel=Canonical - מטרת התג היא למנוע אינדוקס של תוכן משוכפל בגוגל. התג למעשה אומר לגוגל מהוא הקישור האמיתי והמדויק של כל עמוד ועמוד על מנת שלא יווצר מצב בו גוגל מאנדקס את אותו העמוד תחת מס' כתובות שונות (תופעה שנוצרת עקב קישורים שאינם מדוייקים ועקב מערכות ניהול תוכן שיוצרות דפים בצורה דינאמית).
  • Rel=Prev / Next - תג ש"מודיע" למנוע החיפוש שקישור זה הוא קישור לדף "הבא" או לדף "הקודם". תג זה נפוץ בשימוש בעמודים אשר קיים בהם Paging" (דפדוף בין עמודים), כמו למשל: מודול חדשות באתר, מודול מאמרים, גלריות תמונות וכד'. התג בא למנוע מצב בו נוצר שכפול תוכן בעני מנוע החיפוש.
  • Rel=Alternate - אתרים רבים משתמשים בגרסאות שונות של דפים, כמו למשל בתצוגת דף להדפסה. למעשה מה שנוצר בפועל זה שני דפים שונים (אחת המקורי והשני של הגרסה להדפסה) בעלי אותו התוכן, מה שמזוהה כשכפול תוכן בעני גוגל. תג זה בא על מנת לפתור את נושה השכפול במצבים מסוג זה.
  • Rel=Author - תג שבא לציין את שם כותב המאמר והיתרון הגדול בכך הוא תצוגת תמונה ושם כותב המאמר בתוצאות החיפוש במנוע החיפוש גוגל, דבר אשר יוצר נראות גבוהה יותר ולעיתים גם מגדיל את כמות הכניסות וההקלקות לעמוד זה. למשל:

             


2. תג Title לקישורים באתר:
ניתן להוסיף לכל קישור באתר "תג נוסף" בדומה ל ALT שמופיע מעל לתמונות לפי הדוגמא הבאה:
<a href="//www.">
<a href="//www." title="><a href=”http://www.manch.co.il” title=”בניית אתרים” >
<a href=”http://www.manch.co.il”  rel =”http://www. manch.co.il” >