מצא אותנו ב-Google+
צרו איתנו קשר לקבלת שירות
אישי ומקצועי
03-7520829
מלאו פרטיכם
אני מאשר/ת קבלת מידע
שלח

מיתוג

אנו ב Manch מומחים בעיצוב תדמית, מיתוג עסקי ושיווק עסקים באינטרנט.

מיתוג – שיווק העסק כמותג
מיתוג הוא בעצם שיווק העסק או המוצר כמותג. מיתוג מיועד לקידום מכירות ויצירת מוניטין עבור העסק או המוצר בעזרת עזרים ויזואליים ובחירת ערכים עבור המותג.
מיתוג עסקי כולל אספקטים פסיכולוגיים – לצרכנים ישנן ציפיות, עמדות, תפיסות ותגובות רגשיות כלפי עסק/מוצר (אשר יכולות להיות חיוביות או שליליות), שנוצרות בהתאם לשיטות מיתוג, שיווק ופרסום של העסק.

מיתוג עסקי והאנשה
מטרתו של מיתוג עסקי היא לעצב את האופן בו אחרים תופסים את תדמית העסק. מיתוג עסקי הינו ביצוע מעין "האנשה" על מנת ליצור זיקה רגשית למוצר או לעסק. מיתוג בדרך כלל מתבצע עבור מוצר או עסק חדשים, אך מתבצע מיתוג פעמים רבות עבור מוצרים או עסקים וותיקים ואז נקרא "מיתוג מחדש".

מיתוג מחדש
מיתוג מחדש הוא שינוי חזותי ו/או ערכי של המותג. מיתוג מחדש מתבצע לעתים לאחר כשלון שיטת השיווק הקודמת אשר ייצרה עמדות שליליות כלפי המותג, רענון תדמית מיושנת שאינה מתאימה לזמנים חדשים ועוד. מיתוג מחדש נועד ליצור תדמית שתשנה את עמדות הצרכנים לחיוביות.

מיתוג עסקי בעידן הגלובליזציה
הגלובליזציה ותרבות הצריכה חיזקו את חשיבותם של תהליכי מיתוג בשל המעבר מייצור ביתי לייצור המוני. נוצר צורך בתהליכי מיתוג כדי להבדיל מוצרים ועסקים על פני המתחרים הדומים והרבים, ולכן החלו ליצור סימנים מיוחדים על גבי אריזות, לזיהוי ייחודי – וכך בעצם החלו בתהליכי מיתוג עסקי.

השפעת מיתוג עסקי ניכרת בקרב חלקים נרחבים באוכלוסייה. ישנם הקונים מותגים בלבד בשל האמינות והביטחון שיש להם במותג בעל שיטת מיתוג ושיווק מוצלחות (שהצליחו להטמיע עמדות חיוביות כלפי המותג). מיתוג הוא תהליך משמעותי - כיום ישנן חברות שערך המותג שלהן שווה הרבה יותר מסך נכסיהן בפועל.

מיתוג: זהות מותגית וערכית
מיתוג וזהות מותגית: כל הסממנים הויזואליים הנוצרים בעת מיתוג עסקי. זהות מותגית כוללת עיצוב גרפי בקו עיצובי אחיד. עיצוב לוגו, פונט מייצג, צבעים וגווני מותג, עיצוב כרטיסי ביקור, עיצוב ניירת משרדית, עיצוב אתר אינטרנט ובנייתו בהתאם לתדמית העסק, קידום אתר האינטרנט בהתאם למאפייני קהל היעד, באנרים, מצגות, עיצוב תדמית שיווקית הכוללת סלוגנים, כתיבה שיווקית לאתר ועוד. זהות אחידה בעת מיתוג יוצרת ביטחון ואמינות ועל כן חשוב לשמור על קו עיצובי אחיד שיוביל למטרה: מיתוג מוצלח.

מיתוג וזהות ערכית ורגשית: סך העמדות, התחושות, הערכים התרבותיים והתפיסות החיוביות אשר יש ליצור בקרב קהל הצרכנים בעת מיתוג עסקי. למשל: ייחוס יוקרה למותג או לחילופין, ייחוס עממי ונגיש בעת מיתוג.

מיתוג – תהליכי עבודה בסיסיים
מיתוג הינו תהליך יצירת מותג חדש. מכיוון שכך, בעת מיתוג עסקי יצירת סממנים ויזואליים ובחירת הערכים התרבותיים המייצגים הם קודמים לכל. לאחר אלו, מנסים להחדיר את המותג לתודעת הציבור בעזרת תהליכי פרסום, קידום, יחסי ציבור ומכירות.

מיתוג הינו תהליך מאוד קריאטיבי וכולל:
  • ניתוח פעילות מיתוג מתחריו של העסק או המוצר לו דרוש מיתוג.
  • עריכת מחקרים על קהל היעד של העסק כדי לברר ולזהות את מאפייניו (כגון גיל, סטאטוס סוציו-אקונומי, הרגלי קנייה, - השכלה ועוד), בהם נשתמש בתהליך מיתוג העסק.
  • ניתוח הצרכים, ההרגלים, הדרישות, הציפיות והמטרות של קהל יעד זה על מנת ליצור מיתוג המתאים לו באופן אופטימאלי.
  • מיתוג - שלב עיקרי: מציאת הפיתרון הטוב ביותר עבור קהל היעד ועבור העסק, לפי מאפייני הלקוח אותם למדנו מהמחקרים, לצורך מיתוג מוצלח שיתאים מבחינה שיווקית. פיתרון זה כולל בחירת סך העמדות, הערכים, התפיסות ושאר האספקטים הפסיכולוגיים שיש להטמיע בקרב הציבור בעת מיתוג המוצר, כמו כן כולל עיצוב גרפי מתאים.- יצירת הקשר מקסימאלי של העסק עם הפיתרון, כדי שהוא יזוהה עם מיתוג העסק. "מיתוג אנושי" – האנשת העסק ויצירת זיקות ערכיות והתנהגותיות מתאימות.
  • מיתוג ושיווק: יצירת תכנית עסקית ואסטרטגיה שיווקית עבור העסק או המוצר.